Materiały drukowane

Nie byłoby reklamy bez materiałów drukowanych, które, nie ukrywajmy przekazujemy naszym potencjalnym klientom. Począwszy od ulotek, poprzez wizytówki, foldery, na plakatach i bannerach skończywszy – to wszystko drukujemy po to, by dać się poznać, by poinformować o naszych usługach lub po prostu, by umożliwić kontakt. Drukowane materiały muszą posiadać kilka cech, które sprawią, że ich dystrybucja odniesie przewidywany skutek.

Wizytówki

Jeśli mówimy o wizytówkach, to najczęściej celem wręczenia wizytówki jest pozostawienie do siebie kontaktu. Dlatego właśnie wizytówka nie powinna być przeładowana treścią. Wystarczy na niej umieścić niezbędne informacje, logotyp firmy, ewentualnie zdjęcie (choć to akurat dla mnie osobiście jest zbędny „gadżet”) i koniecznie pozostawić miejsce na luźną, swobodną notatkę. Po co? Ano właśnie dla tej osoby, której naszą wizytówkę wręczamy, żeby mogła bezpośrednio na niej napisać swoje spostrzeżenie, hasło, myśl, dzięki której nas zapamięta.

Błędy w druku

Najczęściej popełnianymi błędami przy druku wizytówek są:  

  • tzw. „czeski błąd”, czyli zamiana miejscami następujących po sobie liter lub cyfr (Ja nauczona doświadczeniem przed posłaiem do wydruku projektu dzwonię na numer, który znajduje się na wizytówce.),
  • przeładowanie treścią,
  • źle dobrane tło (Jeśli tło jest zbyt krzykliwe odwróci uwagę od treści, jeśli jest zbyt jasne lub zbyt ciemne w stosunku do liter treść nie będzie widoczna),
  • źle dobrana wielkość liter / poszczególnych elementów składowych wizytówki 

Programy do projektowania

Choć istnieje kilka programów, które mogą posłużyć nam do zaprojektowania tak istotnej rzeczy, jak wizytówka polecam jednak skorzystać z usług profesjonalnego grafika. Będziemy mieć wtedy pewność, że nasz projekt jest w 100% przygotowany do wydruku, a jego treść i ułożenie poszczególnych elementów będzie dobrze rozplanowana na tak małej powierzchni. Jeśli jednak z jakiegoś powodu nie chcemy powierzać takiego zadania obcej osobie możemy samodzielnie przygotować małą poligrafię korzystając z pomocy szablonów.
Co polecam?
Poza pakietem office’a, który w Publisherze posiada szablony wizytówek i nawet fajnie sprawdza się właśnie w roli projektanta (korzystam, kiedy potrzebuję wydrukować niewielką ilość wizytówek na potrzeby prowadzonego aktualnie projektu) korzystam również z oferty profesjonalnych firm, które prócz wydruku oferują opcję zaprojektowania wizytówki na swojej stronie.
Mogę tutaj polecić:

  1. wizytowki4you – mnóstwo szablonów podzielonych kategoriami branżowymi lub opcja skorzystania z własnego kreatora wizytówek, a do tego dość przystępne ceny (od 29 zł netto). Wymagana jest rejestracja.
  2. yuupi.pl – tez można wybrać szablon lub zaprojektować własny projekt, wszystko jest intuicyjnie proste. Zaletą jest to, że można wydrukować tylko 100 sztuk i to już od 14 zł brutto. Tutaj też wymagana jest rejestracja.
  3. qpint24.pl – 500 sztuk za 53,90 zł netto, ale trzeba wgrać własny plik.
  4. drukowalnia – 1000 wizytówek za 79 zł brutto
To te firmy, z których usług korzystałam i które mogę zarekomendować. Oczywiście zawsze warto sprawdzić lokalnie działające drukarnie, a nie od razu korzystać z tych internetowych.

Trzeba jednak wiedzieć na co zwrócić uwagę 🙂 Ale o tym już w kolejnym poście 🙂