Historia klienta

Pan X prawie 6 miesięcy temu otworzył swoją pierwszą działalność – firmę usługową. Ponieważ starał się o dotację ze środków unijnych musiał przygotować i przedstawić realny biznesplan, który wykonała dla niego jedna z lokalnych firm. Uzyskane środki z PUP (20 tyś zł) przeznaczył w 95 % na zakup sprzętu, z pozostałych 5 % opłacił stronę www wraz z hostingiem, wizytówkę w Panoramie Firm, oznaczenie działalności na mapach Google oraz darmowe ogłoszenia w lokalnych portalach.

W ciągu 6 miesięcy Pan X wykonał kilka zleceń, głównie jednak dla znajomych. Ani razu jednak nie trafił do niego „większy” klient, dla którego mógłby wykonać duże zlecenie, którym można by się było pochwalić. Jak zatem pozyskać klienta? Jak się dobrze zareklamować?

Spotkałam się z Panem X zupełnie przypadkiem, wysłuchałam całej jego historii i zanim powiedział: „COŚ JEST NIE
TAK, ALE JA NIE WIEM CO…”, wiedziałam, w czym tkwi „diabeł”.

Kilka słów o marketingu i reklamie

Potęga reklamy tkwi nie w tym, że można ją mieć, ale w tym, że dzisiejsza gospodarka wymusza konieczność dopasowania jej do branży, charakteru firmy i jej specyfiki, a w szczególności do wybranej grupy odbiorców produktu / usługi (tzw. Target).
Bez dokładnego określenia tej grupy konsumentów, którzy będą zainteresowani naszą działalnością i będą chcieli skorzystać z naszych usług nie mamy szans ani na pozyskanie klienta, ani na wybicie się przed konkurencję. Zanim bowiem określimy sobie jakie fundusze przeznaczymy na reklamę (wyznaczymy budżet reklamowy), a w dalszej kolejności ustalimy, jaka forma reklamy jest najbardziej korzystna musimy określić DO KOGO BĘDZIE KIEROWANA.

Ważne pytanie

Dlatego właśnie pierwszym pytaniem, które zadałam Panu X brzmiało: „DO KOGO KIERUJE PAN SWOJE USŁUGI?” A drugim: „W JAKI SPOSÓB DOCIERA PAN DO TEGO KLIENTA Z REKLAMĄ LUB SWOJĄ OFERTĄ?”

Jak pracuję

Dopiero po określeniu targetu oraz z grubsza – oczekiwań właściciela, można było przedstawić Panu X program naprawczy, takie reklamowe koło ratunkowe – ANALIZĘ – która dawała odpowiedź na pytanie, które było największą bolączką jego nowopowstałej firmy – W JAKĄ FORMĘ REKLAMY ZAINWESTOWAĆ, ŻEBY DOBRZE, SZYBKO I W DOBREJ CENIE POKAZAĆ SIĘ POTENCJALNYM KLIENTOM.
Ustalenie „problemu” z jakim borykał się Pan X nie stanowiło dużego kłopotu. Większym wyzwaniem okazało się być przygotowanie „lekarstwa”, czyli zarysu takich działań, które pomogłyby mu w krótkim czasie pozyskać nowych klientów i wyjść z impasu, a jakim się znalazł. Zajęło to trochę czasu, ale wspólnymi siłami ustaliliśmy w końcu kierunek, w jakim należy pójść. Przygotowane do wdrożenia działania zostały rozpisane na kolejne etapy i podzielone w czasie.
Analiza marketingowa przygotowana przez Firmę Cons-Conf odpowie na jedno z trzech kluczowych pytań:

1.       USTALENIE LINII KAMPANII REKLAMOWEJ

Jaka forma reklamy będzie najbardziej odpowiednia dla firmy X ze względu na lokalizację, branżę, konkurencję oraz towar / usługę?

2.       ZMIANA / USPRAWNIENIE WDROŻONYCH FORM REKLAMY

W jaki sposób zmienić istniejące formy reklamy i w jaką reklamę zainwestować, by kampania była skuteczna i przyniosła klienta finalizującego transakcję?

3.       ZMIANA / DOPASOWANIE PRODUKTU / USŁUGI

W jaki sposób zmienić moją ofertę, by stała się bardziej atrakcyjna dla potencjalnego klienta?