Jak ubrać się do pracy? Jak wyróżnić się, pokazać swój styl, zachowując jednocześnie zasady dress code?

Modowy savoir – vivre

Z francuska brzmiąca nazwa kryje za sobą po prostu znajomość tzw. „dobrego tonu”, obowiązujących zasad, form towarzyskich i reguł grzecznościowych. Savoir vivre, czyli w dosłownym tłumaczeniu znajomość życia, odnosi się do naszej codzienności, również tej biznesowej.

Styl Casual w trzech słowach

Casual to w wygoda, swoboda i codzienność. Codzienność w najlepszym wydaniu… Oczywiście, jak to w modzie bywa liczy się nie tylko sam strój, ale przede wszystkim dodatki. To, co ubieramy na co dzień nie zawsze nadaje się do pracy, ale czasem wystarczy odrobina kontrolowanego szaleństwa i odpowiednia stylizacja zmienia nam zwykłe, codzienne ubranie w prostą biznesową „kreację”.

Klasyka kontra nowoczesność

Utarło się, że biznesowy strój kobiecy to garsonka lub spodnium. I jeśli chodzi o duże firmy korporacyjne z moich obserwacji wynika, że nadal królują tam koszule i spódnice, w standardowym „szkolnym” kolorze. Na szczęście te trendy powoli odchodzą w niepamięć… Nie oznacza to, że nagle kobiety przestaną się ubierać klasycznie i postawią na nowoczesny styl biznesowy. Może być to dla nich niemożliwe chociażby ze względu na stanowisko, jakie zajmują, czy wewnętrzne regulaminy firmy dotyczące tzw. Dress Code.

Jak zatem ubrać się do pracy?

Na pewno schludnie i czysto. To najważniejsza z obowiązujących zasad. Chyba nikt nie ma ochoty współpracować z osobą, która chodzi w niewyprasowanych lub, co gorsza brudnych ubraniach. Ważne jest też, by ubierać się stosownie do zajmowanego stanowiska. Niedopuszczalne są zbyt krótkie spódnice, półprzezroczyste bluzki rozpraszające uwagę współpracowników i zbyt śmiałe dekolty.

Wymogi stanowiska

Oczywiście nie wymaga się, by pracownik fizyczny przychodził do pracy w garniturze i pod krawatem, podobnie, jak źle widziane byłoby ubranie sportowe u konferansjera. Każde stanowisko nie tylko wymaga przygotowania merytorycznego, czy doświadczenia, ale również stosownego ubioru. Wiele firm wprowadza własne zasady ubioru, którymi powinni się kierować pracujący w niej ludzie.

Czym jest styl business?

Business Casual

Biznes casual to odejście od klasycznego biznesowego ubioru na rzecz wygodnych, codziennych ubrań. Dopasowanie takiego do zajmowanego stanowiska to niewątpliwie ogromna sztuka i odpowiedzialność. Jak to mówią „jak Cię widzą, tak Cię piszą”. Wygląd więc jest jedną z kluczowych spraw determinujących relacje biznesowe.

Styl business casual możemy porównać do swobodnego stroju biznesowego. Nie zawsze możemy go zastosować, ale wydaje się być dobra alternatywą dla klasyki.

Zasady dress code

W zależności od tego, gdzie akurat się znajdujemy i czym się zajmujemy może się on różnić. Inaczej zasady ubioru biznesowego pojmowane będą w Europie, inaczej w Azji, a jeszcze inaczej w Afryce. Podobnie jest z okazją. Strój codzienny, różnić się będzie od wizytowego, czy wieczorowego.

Możemy wyróżnić:

  • oficjalny
  • półoficjalny
  • koktajlowy
  • biznesowy klasyczny
  • biznesowy swobodny
  • swobodny staranny
  • swobodny codzienny

Każdy z nich charakteryzuje się czymś innym, a więcej na ten temat możecie przeczytać w miejscu, z którego sama korzystam: Dreskot.pl